A/B Testi genel olarak iş kararı alma noktasında uygulanmaktadır. Kullanıcılardan aldığınız veriler doğrultusunda ürününüzü ne şekilde şekillendirmeniz gerektiğine dair realistik bilgiler edinmenize olanak sağlamaktadır. Bu test sayesinde aldığınız bazı kararların müşteriler tarafından sevilmediğini görebilirken, rafa kaldırdığınız bazı özelliklerin ise işlevsel olduğunu anlayabilirsiniz.
A/B testinde en önemli bilgi convertion rate adını verdiğimiz sonuçtur. Conversion Rate nedir diye soruyorsanız ilgili makalemize bakabilirsiniz. Dönüşüm oranı adıyla da bilinen Convertion Rate oranı ne kadar yüksekse hedefinize o kadar yaklaşmışsınız demektir. Yüksek Conversion Rate'e sahip sürüm, daha çok gelir getiren sürüm anlamına da gelmektedir. Bu durum sizin işletme kültürünüze de etki edecek, kullanıcıların sizden beklediği şekilde yapılanmanızı sağlayacaktır.
A/B testi geçmişte pek çok sosyal medya sitesinde de uygulanmıştır. Biz fark etmesek de, bölgesel bazda uygulanan farklı sürümlere olan rağbetler incelenmiş, buna göre sosyal medya siteleri şekillenmiştir. A/B testi sitenize maksimum trafiği çekmek için de oldukça etkin bir yöntemdir. Ufacık değişikliklerin, kullanıcı aktivitelerine nasıl yansıdığını da fark etmenize olanak verir.
 |
AB Conversion |
Yukarıdaki resimde ufacık bir renk değişikliğinin conversion rate üzerindeki etkisi gösterilmiştir. Bu kadar da olmaz ya demeyin, Google gibi şirketlerde bir bölümü sadece 1 piksel sağa kaydırmak için 25-30 tane mühendisin onayı gerekmektedir. Ufacık değişiklikler çok büyük kullanıcı hareketi farklılığına yansımaktadır. Bu da en iyi A/B testi ile görüntülenmektedir.Etiketler: ab testi, conversion rate, neden ab testi yapılır