Andengine oyun motoru üzerinde 3 temel nesne bulunmaktadır. Bunlar;
Andengine Nesneleri
- Camera Nesnesi
- Scene Nesnesi
- CameraScene Nesnesi
Şimdi bu nesneler ne işe yarıyormuş buna bakalım.
 |
andengine ile yapılan bir oyun |
Andengine Camera Nesnesi
Camera Nesnesi tüm oyunlarda mutlaka kullanılması gereken bir nesnedir.
Andengine Scene Nesnesi
- Oyunlarda kullanılması gerekir. Sahne anlamına gelir. Oyun sırasında gerçekleşen, kullanıcıya gösterilen her şey Scene nesnesi içerisinde olur.
- Çizilmesi planlanan resimler sahne üzerinde çizilir. Doku alanları da scene nesnesi kullanılarak tanımlanır.
- Birden fazla scene nesnesi tanımlamak mümkündür. Ancak Camera nesnesi aynı anda sadece bir tane scene nesnesi görüntüleyebilir.
Andengine CameraScene Nesnesi
- CameraScene nesnesi şeffaf bir arka plana sahipse arkasında kalan sahne nesnesi ile birlikte görüntülenebilir.
- Duraklatma ve bitirme yapma işlemleri için idealdir.
- Yani oyunun ana ekranı arkada çalışırken siz önde kullanıcıya CameraScene nesnesi ile bir menü gösterebilirsiniz.
Andengine CameraScene Nesnesi Oluşturma
CameraScene oluşturmak için öncelikle Scene oluşturmak gerekiyor;
Scene oyunSahnesi, pauseSahnesi;
this.oyunSahnesi = new Scene();
This.pauseSahnesi = new CameraScene(this.camera)
Gördüğünüz üzere önce asıl sahneyi oluşturmamız gerekti. Daha sonra pauseSanesi diye CameraScene türünde bir nesne oluşturduk. Hangi kamerada görüntüleneceğine dair parametre alması gerekli. (this.Camera)
Oluşturulan CameraScene nesnesini ana sahnede görüntülemek için
oyunSahnesi.setChildScene(pauseSahnesi);
koduyla gösterebiliriz. Bu sahneyi kaldırmak içinse;
oyunSahnesi.clearChildScene();
komutuyla kaldırabiliriz.
Andengine - Oyun Başlarken çağrılan Metotlar için Aşağıdaki Linke Tıklayınız
Etiketler: Andengine Oyun Motoru, camera nesnesi, camerascene nesnesi, scene nesnesi