Bir önceki yazımızda Andengine Nesneleri konusuna değinmiştik ve 3 temel nesneden bahsetmiştik. Bu yazımızda ise Andengine oyun motoru kullanılan projeler başlatılırken çağırılan metotları inceleyeceğiz.
Andengine Metotlar
- OnLoadEngine
- OnLoadResources
- OnLoadScene
Andengine OnLoadEngine Metot
Engine türünde geri dönüş değerine sahiptir. OnloadEngine metodu içerisinde Camera ve Engine nesneleri oluşturulmaktadır.
Oluşturulan EngineOptions nesnesi ile motor ayarları belirlenir. Daha sonra üreteceğimiz Engine nesnesi içerisine parametre olarak EngineOptions nesneri gönderilir. Geri dönüş olarak da Engine nesnesi alınır.
Andengine OnLoadResources Metot
Void türünde bir değişkendir. OnLoadResources Metodu Oyunda kulanılacak araçlar bu metot içerisinde oluşturulur ve hafızaya yüklenir. Resimler müzikler ve sesler bu metot içerisinde oluşturulmalıdır.
Andengine OnLoadScene Metot
Esas metodumuz budur. Main metodu denilebilir. Oyunun ana kısmı bu metot içerisine yazılmalıdır. Diğer iki metot sadece bu metodun yardımcılarıdır. Bu metod içerisinde 1 ya da daha fazla sayıdaki scene ile oyunu yapılandırırız. OnLoadScene Metodu geri dönüş değeri ise oyunun üzerine kurulu olduğu Scene nesnesidir. Andengine içerisinde geliştirilen oyunlar scene nesnesi üzerine inşa edilir.
Andengine Başlangıç metotlarının projeye nasıl ekleneceğini öğrenmek istiyorsanız lütfen aşağıdaki linke tıklayın
Etiketler: andengine nesneleri, Andengine Oyun Motoru, onloadengine metodu, onloadresources metodu, onloadscene metodu