Bundan önceki yazımızda Andengine Metotlar hakkında bilgi vermiştik. Şimdi biraz kod yazmaya geçelim ve andengine jar dosyasını import ettiğimiz projemizi açalım. (Ne alaka diyenler için andengine jar import konulu makalemizi okumalarını tavsiye ediyorum)
Andengine Projesi Oluşturma
Android oyun programlama aşamasına artık geçiş yapıyoruz. İlk adım olarak metotlarımızı ekleyeceğiz.
1. Adım: Android Studio'yu açalım
2. Adım: Yeni bir aktivite oluşturalım (Bu aktiviteyi oyunumuz için oluşturuyoruz.
3. Adım: Aktivitemize bir isim verelim
4. Adım: Yeni oluşturduğumuz aktivitenin java dosyasını açalım. İşaretlediğim yeri silelim
5. Adım: public class oyunakvite extends'den sonra gelen ifadeyi silelim ve BaseGameActivity ifadesini ekleyelim. Bunu eklediğimizde kırmızı şekilde yazacaktır. üzerine mouse ile tıkladıktan sonra alt+enter yaparsanız kütüphaneyi import edecektir.
6. Adım: Eklemeyi yaptıktan sonra public class bölümünün altını tümden kırmızı çizecektir. Panik yapmayın, metotları eklemediğimiz için böyle yapıyor. Aşağıdaki andengine metotlarını projenize ekledikten sonra hata gidecektir. (Ekleme yaptıktan sonra Scene kelimesinin altını kırmızı çizecektir, üzerine gelip alt+enter yapın)
@Override
public Engine onLoadEngine()
{
return null;
}
@Override
public void onLoadResources()
{
}
@Override
public Scene onLoadScene()
{
return null;
}
@Override
public void onLoadComplete()
{
}
Tüm işlemi tamamladıktan sonra yukarıdaki görünümü elde etmeniz lazım.
Önümüzdeki yazıda Andengine Android Manifest dosyasını düzenlemeyi öğreneceğiz.
Andengine Android Manifest Dosyası
Etiketler: andengine metotlar, android oyun programlama, basegameactivity nedir