A/B Testi Uygulamasında Test Edilen Faktörler

A/B Testi uygulamasında hedeflenen ölçümün coversion rate olduğunu belirtmiştik. Peki ama ölçülen şey nedir? Hedefimiz ne olmalıdır? Hangi değişikliklerle ölçümler yapılmalıdır? Bu konular test açısından çok önemlidir. Doğru uygulanmayan A/B testi kriterleri bizi hedefimize ulaştırmaz.


A/B Testi Kriterleri


Yukarıdaki kriterlerin hepsi A/B testinde uygulanabilir. Mesela iki ayrı grafik ekibiniz olsun. Bir ekibin sunduğu site navigasyonu ve kullanıcı arayüzü şekli X olsun, diğer ekip ise aynısına alternatif Y sürümünü öneriyor. Siz site yönetimi olarak hangisini tercih edebileceğinizi bilmiyorsunuz. İki sürümü de A/B testine sokuyorsunuz, conversion rate'i yüksek olan sürümü tercih ederek yolunuza devam ediyorsunuz.

Mutlaka Okuyun! A/B Testi Süreci

Etiketler: