Mutlaka Okuyun! A/B Testi Nasıl Yapılır?
Conversion rate oranını hesaplamak için matematiksel istatistiki verilere ihtiyacınız olacaktır. A/B testi, bu ihtiyaçlarınızı karşılayan en önemli testlerden bir tanesidir. (tek test değil!)
A/B Testinin iki önemli temel amacı vardır
Verileri örneklendirme (
Sampling of data)
Güvenilirlik Aralığı (
Confidence Intervals
A/B Testi Verileri Örneklendirme İşlemi Nasıl Yapılır?
A ve B isimli 2 ürününüz olsun. Bu ürünler hakkında bilgi toplamak istiyorsunuz. Bir kısım insandan konu ile ilgili olarak anket doldurmalarını isteyebilirsiniz. Katılım sayısının artması size gerçek dönüşüm oranını yani realistic convertion rate verisini gösterecektir. Bu konu ile ilgili olarak internette ücretsiz araçlar mevcuttur.
Evan Miller isimli siteyi bu konu için kullanabilirsiniz.
 |
örnek veri |
A/B Testi Güvenilirlik Aralığı
Güvenilirlik aralığı standart sapma değeridir. Verileri örneklendirme işlemlerinin gerçekliğini ölçer. Mesela kullanıcılarınızın %25'i A ürününü seçmiş olsun. ±2% miktarında güvenilirlik aralığı hesaplarsak bu %25'lik değerin %27 ile %23 arasında gidip geleceğini göstermektedir.
Güvenilirlik Aralığı Örneği
B ürününde ufak bir değişiklik yapmış olun. (mesela logoyu 5 piksel sola kaydırdınız) ardından A ve B ürünlerini A/B testine soktunuz. A ve B ürünlerinin %10 luk değeri için güvenilirlik aralığı %1 olurken, %20 için %2 olmaktadır. Bu durum yaptığınız ufak değişikliğin gerçekleştirdiği convertion rate miktarını göstermektedir. Bu testleri daha iyi ölçebilmeniz için
linkini verdiğimiz siteye gidebilirsiniz.
 |
ab testi güvenilirlik aralığı |