A/B Testi Nasıl Çalışır?

Öncelikli olarak convertion rate denilen kavramdan bahsetmek istiyorum. Conversion rate nedir diye soruyorsanız Türkçeye dönüşüm oranı diye çevrilebilir. Web siteniz için koyduğunuz hedefin ziyaretçiler tarafından ne kadar karşılandığına dair oran demektir. Bu oran ne kadar büyürse hedefinize o kadar yakınlaşmışsınız demektir.

Mutlaka Okuyun! A/B Testi Nasıl Yapılır?

Conversion rate oranını hesaplamak için matematiksel istatistiki verilere ihtiyacınız olacaktır. A/B testi, bu ihtiyaçlarınızı karşılayan en önemli testlerden bir tanesidir. (tek test değil!)

A/B Testinin iki önemli temel amacı vardır

Verileri örneklendirme (Sampling of data)
Güvenilirlik Aralığı (Confidence Intervals

A/B Testi Verileri Örneklendirme İşlemi Nasıl Yapılır?

A ve B isimli 2 ürününüz olsun. Bu ürünler hakkında bilgi toplamak istiyorsunuz. Bir kısım insandan konu ile ilgili olarak anket doldurmalarını isteyebilirsiniz. Katılım sayısının artması size gerçek dönüşüm oranını yani realistic convertion rate verisini gösterecektir. Bu konu ile ilgili olarak internette ücretsiz araçlar mevcuttur. Evan Miller isimli siteyi bu konu için kullanabilirsiniz. 

örnek veri

A/B Testi Güvenilirlik Aralığı

Güvenilirlik aralığı standart sapma değeridir. Verileri örneklendirme işlemlerinin gerçekliğini ölçer. Mesela kullanıcılarınızın %25'i A ürününü seçmiş olsun. ±2% miktarında güvenilirlik aralığı hesaplarsak bu %25'lik değerin %27 ile %23 arasında gidip geleceğini göstermektedir.

Güvenilirlik Aralığı Örneği

B ürününde ufak bir değişiklik yapmış olun. (mesela logoyu 5 piksel sola kaydırdınız) ardından A ve B ürünlerini A/B testine soktunuz. A ve B ürünlerinin %10 luk değeri için güvenilirlik aralığı %1 olurken, %20 için %2 olmaktadır. Bu durum yaptığınız ufak değişikliğin gerçekleştirdiği convertion rate miktarını göstermektedir. Bu testleri daha iyi ölçebilmeniz için linkini verdiğimiz siteye gidebilirsiniz. 

ab testi güvenilirlik aralığı


Mutlaka Okuyun! A/B Testi Varyasyon Hazırlama İşlemi

Etiketler: , , , ,