Multivaryant (çoklu varyasyon) olarak türkçeye çevirebileceğimiz Multivariate kavramı 2'den daha fazla varyasyon hazırlama temeline dayanır. Ziyaretçi trafiği Toplam ziyaretçi / varyant sayısına bölünmelidir. Mesela 4 varyantınız bulunuyorsa herbirine %25'lik trafik akışı sağlamalısınız. Bunu Google Content Experiments ile rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz. Bu araç sayesinde 5'e kadar varyant oluşturabilmeniz mümkün.
 |
Multivariate Conversion Rate |
Yukarıda 4 ayrı varyant hazırlanmış. Bu varyantlar analiz edilmiş ve en yüksek conversion rate oranına sahip olanı tespit edilmiş. Bu aşamadan sonra en çok getiri getiren varyantın tercih edilmesi gerekiyor. Ama unutmayın, tüm bu yöntemler belirli bir ziyaretçi trafiğine ulaşmış web sitelerinde uygulanır. Tavsiye edilen günlük en az 50 bin kişilik tekil ziyaretçi sayısıdır. Çünkü bu sayılara ulaşmazsanız doğru bir strateji izlemeyezsiniz.
Etiketler: conversion rate, çoklu varyasyon, google content experiments, Multivariate, multivaryant